Szkoła Podstawowa im. Danuty Siedzikówny "Inki" w Wiślinie

tel. 58 682 84 25

sekretariat@spwislina.pl

Tu powstała Polska- wycieczka klas 5-7 Szlakiem Piastowskim

W dniach   14-15  czerwca  klasy 5-7  uczestniczyły  w   wycieczce autokarowej  do Gniezna  i Poznania. Dwudniowy  wyjazd  stanowił  podsumowanie   projektu  „Ku  Niepodległości”, który  uczniowie  realizowali   w  br.  szkolnym.

Podczas  tegorocznej  wędrówki  podążaliśmy  tzw. Szlakiem Piastowskim, który łączy najważniejsze obiekty i  zabytki naszej historii  związanej   z początkami państwa polskiego. Na  trasie wycieczki   znalazły się  m.in.  Trzemeszno, Gniewkowo oraz  Strzelno, gdzie  mogliśmy  wreszcie na własne oczy ujrzeć słynną  romańską  rotundę. Potem  przyszła  kolej  na  pierwszą stolicę Polski. W Gnieźnie zwiedziliśmy  Muzeum Początków  Państwa Polskiego, Parowozownię  oraz   sanktuarium  św. Wojciecha,  w którym  przez trzy stulecia odbywały się koronacje  polskich władców. Nasz  zachwyt   wzbudziły zwłaszcza  przepiękne  romańskie drzwi przedstawiające dzieje życia i śmierci głównego  patrona Polski. A co czekało nas                w Poznaniu? Oczywiście  moc   turystycznych  atrakcji!  Pierwszym punktem  na naszej   trasie  był   Ostrów  Tumski- miejsce niezwykłe   i  ważne dla każdego Polaka. To  właśnie  na tej wyspie rozpoczęły się historyczne dzieje Poznania i Polski.  Wraz  z  panią  przewodnik odwiedziliśmy gotycką katedrę, w  której wnętrzu   spoczywają  Mieszko I  oraz  Bolesław Chrobry, a następnie  spacerowaliśmy  uliczkami  Starego Rynku   i  poznawaliśmy  najciekawsze  zabytki  stolicy Wielkopolski.  Uczestnikom  wycieczki  bardzo  spodobała  się   wizyta  w Muzeum  Rogalowym, dzięki której  utrwaliliśmy  zdobytą  wiedzę historyczną, zgłębiliśmy   tajniki   wypieku rogali świętomarcińskich  oraz uczestniczyliśmy w degustacji   tych poznańskich smakołyków.

Niestety… wszystko,  co dobre,  szybko się  kończy.  Pozostaną  nam jednak  wspomnienia, pamiątki oraz  fotografie. Dziękujemy  wszystkim uczestnikom wycieczki                       za wspaniałą atmosferę  oraz  zachęcamy   do  dalszego zwiedzania  i odkrywania   naszej Ojczyzny.

Małgorzata  Kurkiewicz

Grażyna Zańko

Katarzyna Fudacz

Udział w wydarzeniu stanowi część obchodów